fredag 18 april 2008

Rekord!!

15130 steg blev det idag!!!
Morgonpromenaden ner till havet är en bidragande faktor till det höga antalet. Efter den var jag uppe i åttatusen steg. Solen sken på mig imorse och horisonten var knivskarp, havet lugnt. En väldigt bra start på dagen.

Dagen avrundades också på ett fint sätt. Dottern och hennes pappa bjöd hem mig på middag. Det var ett tag sen sist... Dottern älskar när vi gör saker tillsammans, alla tre. Ikväll blev det riktigt trevligt. När jag kom dit efter jobb hade de redan förberett efterrätten; hemlagad glass! Och när Bolibompa var slut hjälptes vi åt att laga pizza. Dottern kavlade degen, smetade på tomatsås och riven ost. Sedan la hon sin favoritfyllning på sin pizza, nämligen skinka och ananas. Jag fick två olika varianter; en med bacon, mozarella, lufttorkad skinka och ruccolasallad och en med chevré, pinjenötter och honung. Smaskens! Innan jag blev bjuden till bords så dukade dottern och skrev en meny.

Maten var ljuvlig och desserten likaså. Tur att jag gått så många steg idag...

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vilken mysig kväll!
Din morgonpromenad lät inte heller fel, men vid den tiden är jag knappt vaken, då stod jag och borstade tänderna.
Men kalla gärna nästa gång :)

Jag tror att jag fixar lite drygt hälften av dina steg idag.
Det är väl bra... Hrmpf!

Mildamakter sa...

Men tös...*impad*...du måste slå alla rekord, det är då ett som är säkert. Du var väl värd din mysiga avslutning på dagen efter en sådan prestation! ;o)