tisdag 18 mars 2008

Widescreenrumpor

Jag har en ny teve.
En platt!
Riktigt snygg är den tycker jag, trots mitt starka motstånd till dessa apparater när de kom ut på marknaden och plötsligt poppade upp i var mans hem, på var mans vägg. Stora, blaffiga och apfula. Tyckte jag då. Och jag tycker fortfarande inte det är särskilt fint när en megastor teve dominerar ett vardagsrum.
Min är 32" och inte monterad på väggen. Dels för att jag aldrig skulle klara av att få den på plats och dels för att jag köpt en snygg mediamöbel att ställa den på. Jag ville egentligen ha en mindre, men experterna i tevebutiken övertalade mig att köpa en storlek större. De försökte även att övertala mig med en hel massa andra tekniska finesser men där gick de bet. De extra tusenlapparna kan jag ha roligare för!
Premiärprogrammet på nya teven blev finalen i melodifestivalen i lördags, till dotterns stora förtjusning. Hon har följt varje deltävling, varannan lördag på min gamla tjockteve och varannan på pappans megastora plattgrej. Storfavoriten var Amy Diamond, tätt följd av Chrille Sjögren. Själv hade jag ingen direkt favorit. Möjligtvis BWO eller Sibel. Däremot satt jag och häpnade över hur breda rumpor alla tävlingsdeltagare hade. Riktigt kurviga former! Kul, tänkte jag, att inte alla är pinnsmala. Fast så här i efterhand funderar jag på om det inte är så att jag missat någon form av inställning på nya teven. ALLA på min skärm har breda rumpor. Jag är inte så van vid det här med widescreen...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Helsingborgaren hade också en sån platt-tv och där blev alla män så otroligt B - R - E - D - axlade.

Linda sa...

Ställ den på höjden :)