söndag 27 januari 2008

Livet är jävligt skönt.

Söndag.
Först och främst hade jag sovmorgon till h a l v t o l v!! När hände det senast? Jag steg upp lagom till solen sprack igenom de tunga regnmoln som dominerat himlen i ungefär tusen dagar eller så. Till frukosten (brunchen?) fick jag sällskap av systerdottern som kom och knackade på och ville umgås med sin moster. Trevligt. Jag satt och läste bloggar och hon studerade molnen som flög förbi utanför fönstret. En anka såg hon. Och en sjö och en stjärna.
Lite senare tog jag en snabb dusch, packade ner bikinin i ryggan och tog en promenad ner till havet. Och hit. Världens bästa mamma (min!) gav mig ett säsongskort till stadens SPA i julklapp. Det är på gränsen till überlyx, det är såå grymt härligt! Jag kom dit lagom till ett vattenaerobicpass skulle börja så det var jag med på. Sedan bubblade jag lite i jacuzzin innan jag satte mig i relaxrummet för att läsa i min bok. Det var stundtals jobbigt att koncentrera sig på handlingen i boken då det är en gudomlig utsikt över ett, till synes, oändligt hav precis utanför. Jag satt dessutom med ett lite småfånigt leende mest hela tiden. Jag tänkte på dottern som är hos sin pappa och som ägnade sig åt kanelbullebakning. Och på Han som pussade mig i nacken i fredagskväll.
Innan jag begav mig hemåt igen tog jag en promenad längs strandkanten, alldeles vid vattenbrynet. Solen var på väg ner och färgade himlen i vackra färger. Satan i gatan vad jag har det bra!

2 kommentarer:

Linda sa...

Men jösses så avundsjuk jag blir - ett årskort????
Åh, gottegris :)
Förstår din lycka, fullständigt!

Saga sa...

Ja, det är VERKLIGEN helst fantastiskt. Nästan så jag knappt kan tro att det är sant. Det som känns allra lyxigast är att jag kan strutta dit precis när jag vill o stanna en timme eller en hel dag. Ahhh!!!