torsdag 24 januari 2008

Läsk i maten?!?

Igår lyckades dottern dra med mig till lekplatsen efter dagis. Det var mörkt och det regnade. Pissregnade. Men frisk luft lär ju vara nyttigt och hon hade kul. På vägen dit småpratade vi om vad som hänt under dagen. Dottern berättade att de hade Pytt i panna till middag och att en av fröknarna sagt att det var läsk i den.
"Läsk?? Sa hon verkligen läsk, jag undrar om du inte har hört fel", menade jag på.
"Nä, men jag tyckte att hon sa att det var läsk", säger dottern.

Lite senare när hon satt och gungade drog hon upp diskussionen igen. Konstigt det där med att det var läsk i pytten.
"Jaa, och O kunde inte äta maten eftersom det var läsk i den. Han tål nog inte läsk."
"Ahhhh! Nu vet jag" utbrister jag och blir full av fniss. "Det var FLÄSK i pytten!"

Skönt att få en förklaring. Man vet ju aldrig...

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Åååå, lilla underbara Saga!!