tisdag 22 januari 2008

Pidipidipom!

Jag känner mig så.... lycklig!!!
Ville bara skriva det. Inte så tokigt. Alls!
Var förbi en sväng hos raraste Elisabet idag och fick låna tre stycken filmer av henne. Jag har kommit in i värsta filmfrossan, jag som alltid har fått för mig att jag är en bokmänniska och icke en filmmänniska. Vilket strunt-tänk! Nu ska jag förvisso lägga mig i dotterns säng (min egen är full med dotter och stor gosedjurshäst, så jag får inte plats) och fortsätta på boken "Jag är allt du drömt" (Ali Smith). Jag har ännu bara hunnit avverka 59 sidor men är redan fängslad av författarens annorlunda språk. Löv it!
Pussågonatt!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Pocket eller inbunden?
Och jag ska knata till bokhandlen idag och köpa Milennium som jag ännu inte har läst, det är ju bedrövligt!

Saga sa...

Pocket! Nästan alltid pocket när det gäller mig :)

Jag hann inte se dina filmer igår, anledningen till det kan du läsa i parallellbloggen ;) Och ikväll kommer den hårige så det lär ju inte bli så mycket film...

Elisabet. sa...

Jag har ingen brådska med filmerna .. jag har ju sett dem ..-)

Och pocket här med; jag ligger och läser och vill ha lätta böcker.

Jaså, den hårige kommer på besök .., ja, det är ju tur att han är hÅrig och inte .... ja, just det.

mossfolk sa...

En ny blogg!
Vad skönt att du är frisk... och t.o.m. hunnit med en riktig dejt :)