lördag 24 maj 2008

Fet och fläskig

Hela dan har jag suttit ner på mitt feta arsle. Solens strålar har grumlats av mina nysningar och min snoriga snok som jag börjar bli så innerligt trött på. I flera veckor har jag varit förkyld nu. Loppan och jag har haft en ledig dag tillsammans och den har vi tillbringat i trädgården, jag liggandes i en solstol och hon hoppandes och skuttandes oh lekandes vid min sida. En riktig tråk-mamma har jag varit, men hon har ivrigt passat upp mig med jordkaffe och sandkaka.

Just idag har det även varit premiär för Fritidsbaren och naturligtvis har vi varit på plats. Det är cykelavstånd dit, ja till och med gångavstånd. Men är man på fetto-humör redan kan man lika gärna ta bilen. Så det gör vi. Där kränger vi köttbullar och glass innan vi far vidare till Supermarket och handlar popcorn och salta pinnar som ska stoppas i munnen när vi hejar på Perelli ikväll.

Imorgon är träningspass inbokat. Låt mig bli frisk till imorgon!

Hälsar Fläsk-fia. (Ja, jag ska ha mens vilken dag som helst...)

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Du tar inte i nu va??? med tanke på att du springer 22 mil innan frukost menar jag... ;o)
PMA är typiskt okul, men det går över, jag loooovar ;o)
Hur har det gått med råttan förresten?
Krya på dig, det är obra att var klen om man ska åka till Stockholm, det vet du va? ;o) *kram*

Saga sa...

Tack! Jag börjar känna mig en smula bättre- ÄNTLIGEN!!! Seg förkylning det där...

Hälsar pms-häxan ;)