söndag 4 maj 2008

På avstånd...



... ser jag hur dottern leker med sin pappa nere vid vattenbrynet. Jag hör hennes glada skratt och blir alldeles varm i mitt mammahjärta. Min mamma och jag har just kommit ner till Marinan för att äta middag, och loppan och hennes pappa är precis på väg därifrån. Eftersom dottern kan tycka att det är jobbigt att bara mötas sådär helt kort håller jag mig på avstånd. Njuter av att se henne leka, tar en liten smygbild.



En alldeles ljuvlig dag är det och för första gången i år är jag inte bara strumplös utan även byxlös. Ja, en kjol har jag förstås men bara ben.

5 kommentarer:

Linda sa...

Usch, är det inte lite jobbigt...?
Men jag förstår att det är ännu jobbigare att se en Saga som inte mår så bra när ni ska skiljas åt.

Och där sitter du och mår bra i solen - cooling :)

Saga sa...

Jag trodde att det skulle vara jobbigt... Men det är härligt att se henne :) Dessutom hade jag träffat henne tidigare samma dag och fått en härlig kram! (Och då blev hon ledsen när hon skulle gå vidare med papsen :()

Saga sa...

Haha, och förresten; mamma tog bilden av mig och hon tyckte att jag såg riktigt fisförnäm ut ;)

Linda sa...

Skönt att det inte gör alltför ont i dig, ni verkar ha ett sådant sunt förhållningssätt till varandra.
Kramis

Elisabet. sa...

Det är svårt sånt där.
Men när man ser att barnen har det bra hos den andre och varför skulle dom INTE ...?, så blir ju allt så mycket enklare