lördag 17 maj 2008

Två av tre avklarade

Sitter uppkrupen i soffan med en sjukt sträv beläggning på mina tänder efter eftermiddagens tårtfrosseri. Kan inte låta bli att känna med tungan stup i kvarten och önskar att jag hade krafter kvar att pallra mig in i badrummet efter tandborsten.

Tårta nummer två bakades idag, ettan avnjöt vi i torsdags på självaste födelsedagen. Imorgon ska vi hämta den specialbeställda trean på Möllers bageri. Om inte min mardröm från häromnatten slår in- då det h e m s k a s t e a v a l l t h e m s k t hände, nämligen att det skett ett missförstånd mig och bagaren emellan och att tårtan inte alls var färdig- så ska det finnas en Tweenies-tårta till loppans barnkalas. Hon vet inte om att jag har lyckats (peppar peppar ta i trä) ordna en för henne drömtårta med dessa figurer på, så jag hoppas att hon ska bli nöjd och glad!

Idag har hon haft 'vuxenkalas'. Farmor o fastrar o farbror o lill-kusinen o min kollega var inbjudna och min högt älskade mamma hjälpte loppan att förbereda allt medans jag stod och slavade på jobb.

Dagens presentskörd:
* Jordens sötaste lilla fågelhus, rosa!
* Jordens sötaste lill-kusin på bild i en ram
* Plantor att ha i växthuset som loppan fick i torsdags
* Kritor som man ritar med på marken utomhus (me like!)
* Vattenspridare i form av en krokodil som visst kan spruta vatten på 4 olika sätt
* Miranda-nalle med rosa jacka
* Trädgårdshandskar med Hello Kitty motiv
* Cd-skiva med speciellt utvalda låtar till loppan

Jag kan härmed meddela att loppan är väldigt nöjd och ser fram emot morgondagens tredje och sista kalas. Vidare kan jag meddela att jag själv verkligen ser fram emot imorgon klockan fem när kalaset är slut...

Nu ska jag borsta tänderna!

2 kommentarer:

Linda sa...

Puh, jag förstår att du är trött, hur mår du egentligen?
Men de där figurerna har jag aldrig sett :(
Men de ser lite kuliga ut så jag tror nog att Saga blir glad, om det nu blir rätt... :)
Klart det blir!
Hoppas det blir en bra dag imorgon också.

Saga sa...

Tittar du inte på Barnkanalen på vardagar kl 8.30?
;)

Tack, jag mår ganska ok. Idag är t o m rösten på väg tillbaka :)