tisdag 13 maj 2008

Ledsen loppa...

Idag fyller loppans pappa år. Hipp Hurra!! Jag var ditbjuden på middag och tårta och med mig dit hade jag presenter som loppan sagt åt mig att införskaffa. Det var en trave ved till deras kamin och en filt till soffan.

Det är egentligen pappa-vecka den här veckan men eftersom daddy ska resa iväg och jobba snortidigt imorgon bitti hade han och jag pratat om att loppan kunde sova hos mig i natt. Det brukar inte bli några protester från hennes sida när det gäller att få sova hos sin ömma moder. Det blev inga protester idag heller. Förrän hon och jag kom hem. Åh vad hon grät och åh vad hon längtade efter sin pappa. Alldeles förtvivlat ledsen var hon och det gick inte att trösta henne. Tårarna rann och rann. Hon grät sig igenom godnattsagan och tandborstningen, jag vaggade henne i min famn och sa att hon har världens bästa pappa och att jag förstår att hon längtar. Och hon grät sig till sömns.

Sedan ringde jag pappan och berättade om hur saknad han var. Och jag berättade vad jag sagt till henne, att han är världens bästa pappa. Då sa han att precis så brukar han också säga om loppan är ledsen hos honom och längtar efter sin mamma.

På torsdag är det Stora-fem-års-dagen och då ska vill loppan sova hos mig har hon sagt. Och pappa ska komma hit på morgonen, precis som förra året, och äta frukost med oss och dela ut presenter. Det blir nog bra.

5 kommentarer:

Linda sa...

Lilla gumman...
Men mitt alla tårar så blir jag så varm när jag förstår att ni ändå har det så bra, alla tre. Och att ni vuxna kan ha ett sådant förhållande.
Saga kommer att vara jättestolt över sina föräldrar. Jag lovar!
Kram

Saga sa...

Tack! *kram*
Jo. Och jag tycker det är skönt att både jag o M är viktiga för Saga. Så när hon får pappa-längtan blir även mitt mammahjärta varmt.

Linda sa...

GRATTIS SAGA!!!
Hoppas mamma och pappa sjöng fint för dig :)

Saga sa...

TACK Lindalotta!! jag är stor nu. Superstor!
Men du... jag tycker mest att det är genant när mamma o pappa sjunger, jag sjunger helst själv ;)
Hälsa din snälla mamma!
/Saga

Bloggblad sa...

Skönt att ni kan tillåta henne att längta... Jag känner igen problemet, och det funkar som hos er.