söndag 18 maj 2008

Två till fem

Klockan två anlände första gästen, finklädd i rosa kjol och med paket under armen. I tät följ trillade det sedan in 8 små gäster till och sedan var det fullt ös medvetslös. Loppan lade alla presenterna på ett bord i vardagsrummet och väntade artigt tills alla gästerna kommit innan hon började öppna dem. Helt klart en mognadsframgång från ifjor när hon slet upp paketen innan polarna hunnit innanför dörren.

'Jaha. Ska vi ut och leka lite först eller vill ni ha tårta?' frågar jag.
'LEEEEEEEEKAAAAAAAAAAA!!' gastar alla i kör.

Så då leks det Under hökens vingar och Kom alla mina kycklingar. Sedan rusas det in och den superfina tårtan åker fram på bordet, loppan blåser ut ljusen och alla hugger in. Jag blandar saft för glatta livet och serverar den antingen röd eller gul.

Tjoff tjoff, ut igen och leka fler lekar, in och leka inomhuslekar, fram med bullar och mer saft, ut igen, in och ha fiskedamm, ut och blåsa såpbubblor och sen så kom föräldrarna och hämtade sina små.

Phu!

Loppan är väldigt väldigt nöjd och glad. De andra barnen verkade också ha skoj och bästa betyget kom nog från kusinen: 'Alltså, alltså du. Alltså moster. Det här kalaset är h e l t perfekt!!'

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det verkar ha varit ett toppenkalas det där ..-))

Hälsa och gratulera från mig i Halland.

Linda sa...

Phu...
Men vilken fin komplimang du fick :)
Skönt att Saga var nöjd!

Mildamakter sa...

Det var ett bra betyg det...men det är kanske trots allt skönt att det dröjer ett år till nästa kalas? ;o)

mossfolk sa...

Ojoj, jag blev alldeles trött bara av att läsa!
Men kan tro att Saga hade roligt :)