fredag 16 maj 2008

Krax krax!

Nä nu är det inte mycket till röst kvar alls hos mig. Min telefon ringde när jag var på Konsum och handlade potatis, det var min bästaste lillebror och han blev alldeles förvånad och var helt säker på att jag hade druckit hinkvis med whiskey och rökt tjugo paket cigaretter. Det gick knappt att föra ett samtal och lillbror bad mig 'ok, säg bara ja och nej, du måste ju vila din röst'.

Nu sitter jag hemma i soffan och äter min efterlängtade potatis. Jag gjorde som såhär att jag gned in en ugnsfast form med vitlök, delade bakpotatis i centimetertjocka skivor, la dem tillsammans med färsk grön sparris i formen, hackade över mer vitlök och ringlade olivolja på. Wush in i ugnen! Sedan skivade jag Halloumiost som fick gosa till sig tillsammans md grönsakerna och när det gosat färdigt så tog jag ut allt ur ugnen, delade små härliga kvisttomater och lade över hela härligheten. Mums!

Det bästa med att vara ensam är att jag kan sitta framför datorn och äta. Jag fick t o m för mig att jag skulle slötitta lite på teve innan jag drar igång min hyrda film. Men jag kunde inte hitta den ena fjärrkontrollen, den till boxern och som jag skiftar kanal med, utan fick nöja mig med den kanalen som var igång senast, nämligen Barnkanalen. Där visades något program om fiskenäringen och jag lät det stå på utan att titta. När nästa program började, som visst handlade om grisar och programledaren visar fram en plastfolieförpackad griskotlett samtidigt som hon talar om att de flesta grisar inte lever mer än sju månader innan de hamnar i sådana här förpackningar- ja, då får jag nog och stänger av. Och fortsätter med mina potatisar och är glad att det är just potatis.

Dottern är nere vid havt med sin pappa och testar nya fiskeutrustningen och jag får en rapport om att hon är sprillans lycklig!! Och så får jag helt plötsligt och oväntat ett sms- ända från Afghanistan!! Lycka!!!

Och nu. Nu går solen ner bakom husen och slutar blända mig genom mina gardinfria fönster. Nu kan jag börja se på film.

2 kommentarer:

Linda sa...

Maten lät mumsig!
Och du fröken fräken, man kan ändra kanal på själva boxern :)
Så hade du kunnat se något annat menar jag.
Var rädd om dig. Kram

Saga sa...

Jaså?? Kan man ändra kanal på det viset? Det hade jag inte en aaaaaning om :) Men det är bra att veta, för idag kommer Saga tillbaks o då måste jag kunna skifta mellan Svt kanal 1 och Barnkanalen :)